轉會消息雖然是聽聽就好,不過有時置之不理,雪球也會越滾越大. 不是我們家的人就不必多提,不過前一陣子因傷被人擺在看台之後就好像被人遺忘,德比也沒機會亮相的Pippo,關於他轉會的話題自然會被沒事找事做的記者拿來大書特書.

今天看到米體報(2007/03/29)有篇這樣的報導,看起來就讓人覺得好窩心.

標題是….對於轉會報導,Pippo說「我要在米蘭劃下現役的終止符」

已達爐火純青境界的前鋒Filippo Inzaghi (33),向其所屬的球隊AC Milan訴愛情衷曲.參加電視節目[Italia 7 Gold]演出的Pippo說出對米蘭火熱的心跡.

「感受到球迷的愛情總讓我感到歡喜。他們的加油鼓勵加強了我和Milan的牽絆。我期待這樣的狀況能持續下去。這數年來米蘭有負於球迷這種的熱心.不過我們也曾經拿到歐冠,聯賽冠軍等所有重要的頭銜,一起渡過讓人無法忘懷的重要歲月我希望能跟球迷再度過這樣的日子」

Inzaghi似乎一點都沒有離開米蘭的念頭.Inzaghi繼續說道。

「我從沒有去想過最糟糕的狀況。我和米蘭兩者之間是被特別且強軔的信賴關係所連結、一點都不會動搖。進球及勝利是唯一的證據、那是不可能取消的事實。不管是教練或是支持的球迷、圍繞在米蘭的環境一切的一切,我感受到他們對我的信賴,我也如此的信賴。偶爾雖然會看到某種(關於我的轉會)的新聞,不過我自己是從來沒有說過關於轉會的事、我連想都沒有想過。我希望以這套球衣劃下我職業生涯的休止符」。


發現到Channel 4 也有相同的報導,也一併保存下來做為紀錄 .


Inzaghi’s pact with the Diavoli,

Filippo Inzaghi has dismissed reports suggesting he might be close to leaving Milan. “I hope to end my career here.”

The striker has struggled for form so far despite his bright start to the campaign and has recently been paired with a summer move.

Roma have been heavily linked with a bid for the veteran hitman, but Superpippo was eager to deny he is interested in a change of club.

“I have never had any negative thoughts, I think that the relationship with Milan is destined to last because there is something special between us,” Inzaghi told Italia 7 Gold.

“The goals and the victories are unique and are something that cannot be erased,” added the former Juventino.

“I still feel the trust of the entire environment, the club, the Coach and all the supporters. I really hope I can continue playing here until the end of my career,” concluded the 33-year-old.

Inzaghi was reportedly unhappy with Ronaldo’s arrival in January, as he considered the ex-Inter ace as a competitor for a spot in the first team.

However, the World Cup winner then declared that he was glad to welcome such an important player, even if that meant that he wouldn’t be able to play every match.


arrow
arrow
    全站熱搜

    milanhime 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()